هشدار جدی در مورد نرم افزار فیلترشکن رستم و نقدی بر عملکرد مسئولین صدای آمریکا!

آزاد نت: چند روزی هست که نرم افزار فیلترشکن جدیدی به نام رستم در اینترنت دست به دست میگردد. این نرم افزار آنچنان از ضعف امنیتی برخوردار است که به راحتی توانستیم یوزرنیم و پسورد صفحه لاگین سرور را به دست بیاوریم. این برنامه ابتدایی, ضعیف و غیر حرفه ای نه تنها حقوق کپی رایت برنامه Putty را رعایت نکرده و با زبان برنامه نویسی حرفه ای هم نوشته نشده بلکه به صورت کاملن غیر حرفه ای و ابتدایی از اسکریپ در ساخت برنامه استفاده شده است. و این ضعف های امنیتی برنامه میتواند به راحتی مورد سو استفاده هکرها قرار گیرد. همچنین با وجود این ضعفها نهادهای امنیتی ایران نیز می توانند به راحتی به سرور برنامه نفوذ و تمام عملکرد کاربران را رصد کنند.
 قسمتی از کدهای نرم افزار حاوی یوزرنیم و پسورد


این نرم افزار فیلترشکن ناامن توسط یک سایت به نام فیلترخور به آدرس اینترنتی: https://filterkhor.com در حال انتشار است. واین سایت تنها منبع رسمی منتشر کننده آن است و با توجه به اینکه آدرس این سایت در داخل کدهای برنامه دید شده پس احتمال زیاد میرود که توسط عوامل این سایت هم نوشته شده باشد.
اما از اینها گذشته منبعی که در حال تبلیغ گسترده این نرم افزار هست یکی از پیجهای فیسبوکی وابسته به بخش فارسی صدای آمریکا می باشد. صفحه PNN Technology درفیسبوک به آدرس:

با توجه به تبلیغات گسترده ای که این پیج در فیسبوک روی نرم افزار رستم و سایت فیلترخور دارد پس احتمال زیاد می رود که هم گردانندگان سایت فیلترخور و هم منتشر کننده اصلی برنامه رستم عوامل این پیج باشند.
و در پایان سخنی داریم با مسئولین صدای آمریکا. خیلی از مردم با توجه به نوع فعالیتی که دارید به شما اطمینان دارند. اما شما با بی مسئولیتی و بی توجهی نرم افزاری را در اینترنت منتشر کردید که به راحتی امنیت کاربران را به خطر می اندازد. این نرم افزار چند روزی هست که گسترده از طرف شماها بین کاربران پخش شده است. شما باید جوابگوی این اشتباه خود باشید و تا اتفاقی برای کسی نیوفتاده جلوی انتشار آن را بگیرید و از مخاطبانتان بخواهید تا زمانی که ضعفهای امنیتی آن برطرف نشده از آن استفاده نکنند.

.....................
انجمن فیلترشکن در فیسبوک - پرسش و پاسخ در مورد راه های عبور از فیلترینگ
https://www.facebook.com/groups/proxy.mpf

No comments:

Post a Comment

Labels