خطاب به خریداران و استفاده کنندگان اکانت برنامه kerio vpn client


آزاد نت: قبلا در این وبلاگ در مورد برنامه kerio vpn client  هشدار داده شد - لینک هشدار اول - لینک هشدار دوم - که مدیر سرور فروشنده اکانت به راحتی می تواند ترافیک کاربر استفاده کننده را مشاهده کند.
وبسایت دست نوشته های نریمان غریب نیز تصاویری از کنترل پنل سرور این برنامه منتشر کرده است که به وضوح نشان می دهد که تمامی فعالیت مشتری در سرور فروشنده قابل مشاهده است:

برای بزرگنمایی عکسها روی آنها کلیک کنید




امکان رصد کردن ترافیک مشتری برای فروشندگان وی پی ان و ساکس هم وجود دارد.
(هدف از این هشدارها فقط نشان دادن حقایق است و نه تعیین تکلیف. در نهایت هرکسی خودش تصمیم میگیرد که چه راهی را برای عبور از فیلترینگ انتخاب کند. این هشدارها به این معنا نیست که همه فروشندگان اطلاعات کاربر را در اختیار نهادهای امنیتی ایران می گذارند و به این معنا هم نیست که همه فروشندگان اطلاعات کاربر را رصد می کنند. اما ممکن است به دلایل مختلف اعم از دستگیری فروشنده و یا با خواست خود او اطلاعات کاربر به دست نهادهای امنیتی بیوفتد. توجه کنید که برنامه هایی که ترافیک کاربر را رمزگذاری می کنند فقط قابلیت رمزگذاری برای سایتهایی که SSL در آنها فعال است را دارند. اگر تصمیم دارید که از برنامه هایی استفاده کنید که توسط فروشندگان ایرانی ارائه می شود, از آنها فقط برای کارهای معمولی و بی خطر استفاده کنید. برای فعالیتهایی که می تواند از طرف نهادهای امنیتی برایتان مشکل ایجاد شود می توانید آنها را موقتا قطع و از برنامه های امن مانند سایفون, فریگیت, تور و هات اسپات شیلد استفاده کنید.)

عکسها برگرفته از وبسایت دست نوشته های نریمان غریب
http://nariman.me

No comments:

Post a Comment

Labels