افزونه ای برای کمک به فیلترینگ در ایران - این افزونه را به شرکت موزیلا گزارش کنید!


تبریک به همه کسانی که در ارسال ایمیل اعتراضی همکاری کردند. این افزونه در حال حاضر از طرف سازنده غیر فعال شده است. 

مرکز پخش فیلترشکن: پس از ارسال ایمیلهای متعدد از طرف کاربران ایرانی به شرکت موزیلا در اعتراض به یک افزونه که از طرف کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در سایت موزیلا قرار داده شده است, این نهاد سانسور در ایران مجبور به تغییر توضیحات این افزونه در سایت موزیلا شد. تا دیروز عنوان و توضیح این افزونه این بود:
"از کاربران اینترنت دعوت می شود ،چنانچه با تارنامه های حاوی محتوای مجرمانه مواجه می شوند از طریق این افزونه مراتب را به دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گزارش دهند"
اما امروز در اقدامی هوشمندانه توضیحات را اینطور تغییر دادند:
"سامانه درخواست مقابله با تارنماهای مخرب حاوی ویروس، اسپمرها، پورنوگرافی کودکان و انواع مخدرات اینترنتی"
همچنین نام صاحب افزونه را نیز از "کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه" به "اینترنت" تغییر دادند
 و در پایان در مورد افزونه اینطور می نویسد:

"از همکاری کلیه کاربران اینترنتی که با احساس مسئولیت نسبت به هویت فرهنگی و ارزش‌های اسلامی و با عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر فضای مجازی نظارت نموده و با اقدامات ارزنده خود با تهاجم فرهنگی و جبهه جنگی که دشمن بر ملت و کشور اسلامیمان تحمیل نموده است، با جدیت به مقابله می‌پردازند، تشکر و قدر دانی می‌شود.
لازم به ذکر است تا کنون نظارت شما امت وظیفه شناس و گزارش تخلفات تارنماهای دارای محتوای مجرمانه از طریق این سامانه، نقش بسیار مهم و اساسی را در سالم سازی فضای مجازی کشور ایفا نموده است.
" 


دیروز

امروز


اما باز هم مشخص نیست که وظیفه اصلی این افزونه چیست و چرا در عرض یک روز وظیفه این افزونه و نام صاحب آن تغییر کرده است. و همچنین با توجه به توضیح پایانی مشخص میشود که همچنان هدف آنها کمک گرفتن از کاربران و سایت موزیلا برای پیشبرد فیلترینگ در ایران می باشد.
منظور از محتوای مجرمانه چیست؟ جزئیات محتوای مجرمانه را در آدرس زیر بخوانید:
http://internet.ir/crime_index.html 
 
آدرس افزونه در سایت موزیلا:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/filter


در درجه اول هرگز این افزونه را نصب نکنید چون مشخص نیست که وظایف این افزونه در کنار ارسال گزارش چه چیز دیگری می باشد. اگر خودتان می توانید یک گزارش به زبان انگلیسی بنویسید و اگر نه در زیر یک متن به زبان انگلیسی آماده شده است مبنی بر گزارش این افزونه و درخواست از موزیلا برای حذف آن. متن نامه را در ایمیل خود کپی کنید و به آدرس زیر ارسال کنید:
amo-editors@mozilla.org

موضوع ایمیل:
To report an add-ons

متن ایمیل:


To whom it may concern,
The office which is in charge of filtering the internet in Iran created an add-ons in Mozilla in add-ons parts in this address:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/filter
This is the address of its user:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/user/kargoruh
In this site, they ask the users to report the site which they think they are in the contrary with the islamic repubic of Iran 's Law, which means that they kind of use Mozilla for their filtering act in Iran. This was so important to be reported so you should delete this add-ons from their site.

Best regard


No comments:

Post a Comment

Labels