هشدار در مورد چند آی پی سرور برنامه kerio vpn client


آزاد نت: یک فرد ناشناس آی پی سرورهایی برای برنامه kerio vpn client به برخی از کاربران اینترنت در ایران برای عبور از فیلترینگ فروخته است که همگی به سروری در آمریکا متصل می شوند. اما خریدار اصلی و صاحب کنترل پنل این آی پی سرورها در ایران زندگی می کند. شماره آی پی سرورها از 192.30.86.128 تا 192.30.86.191 می باشد.
از آنجایی که ترافیک کاربراستفاده کننده از این آی پی سرورها در کنترل پنل مدیر سرور قابل مشاهده است پس اگر فعالیتی در اینترنت دارید که می تواند از طرف نهادهای امنیتی ایران برایتان مشکل ایجاد کند از این آی پی سرورها استفاده نکنید.

لیست همه آی پی سرورهایی که در این مجموعه قرار دارند
 (برای بزرگنمایی عکس روی آن کلیک کنید)


(این هشدارها به این معنا نیست که همه فروشندگان اطلاعات کاربر را در اختیار نهادهای امنیتی ایران می گذارند و به این معنا هم نیست که همه فروشندگان اطلاعات کاربر را رصد می کنند. اما ممکن است به دلایل مختلف اعم از دستگیری فروشنده و یا با خواست خود او اطلاعات کاربر به دست نهادهای امنیتی بیوفتد. توجه کنید که برنامه هایی که ترافیک کاربر را رمزگذاری می کنند فقط قابلیت رمزگذاری برای سایتهایی که SSL در آنها فعال است را دارند. اگر تصمیم دارید که از برنامه هایی استفاده کنید که توسط فروشندگان ایرانی ارائه می شود, از آنها فقط برای کارهای معمولی و بی خطر استفاده کنید. برای فعالیتهایی که می تواند از طرف نهادهای امنیتی برایتان مشکل ایجاد شود می توانید آنها را موقتا قطع و از برنامه های امن مانند سایفون, فریگیت, تور و هات اسپات شیلد استفاده کنید.)
 

No comments:

Post a Comment

Labels