هشدار در مورد خرید برنامه kerio vpn client از وبسایتهای ایرانی



آزاد نت: گویا سواستفاده از وضعیت اینترنت در ایران و کسب درآمد با بهره جویی از فیلترینگ موجود پایانی ندارد. افراد سود جویی که هوشمندانه از مقوله فیلترینگ ایران نهایت سواستفاده را میبرند کم نیستند. حفظ حریم خصوصی کاربر و امنیت در وب از پایه ای ترین حقوق هر کاربر اینترنت است اما افرادی با فروش محصولاتی در اینترنت برای عبور از فیلترینگ نه تنها این حقوق پایه ای را نقض می کنند بلکه جان بسیاری از فعالین اینترنتی را هم به خطر می اندازند.
بعد از تشدید فیلترینگ در ایران نام نرم افزاری برای عبور از فیلترینگ سریع بر سر زبانها افتاد.
kerio vpn client نام برنامه ای است برای ناشناس ماندن در حریم اینترنت والبته در ایران برای عبور از فیلترینگ. و دیری نپایید که سرو کله فروشندگان ایرانی این نرم افزار نیز پیدا شد. افرادی با خرید این برنامه و نصب آن بر روی سرورهای شخصی اقدام به فروش اکانت این نرم افزار می کنند.

وقتی این نرم افزار روی سرورهایی به غیر از سرور اصلی برنامه نصب می شود, صاحب آن سرور که معمولا خود فروشنده می باشد به راحتی تمام ترافیک اینترنت شما را می تواند مشاهده کند. 
به عنوان مثال یکی از سایتهای ایرانی که اقدام به فروش اکانت این برنامه می کند به شما یک آدرس سرور و یوزر و پسورد برای اتصال می دهد که شما به آن سرور متصل می شوید:


سروری که متصل می شود این است:  a5.fa3t.net
و این سرور مربوط به این سایت می باشد:  http://fa3t.net   (با توجه به اینکه حفظ قوانین جمهوری اسلامی ایران در این سایت و محصولات آن الزامی است خودتان در مورد این سایت و امنیت آن قضاوت کنید)

"رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران و کمک به کاربران برای عبور از فیلترینگ" !!!

این یک نمونه از سایتهایی بود که اقدام به فروش این نرم افزار می کند.
هرگز از طریق سرورهای متفرقه و ناشناخته به اینترنت متصل نشوید و اگر می خواهید برای عبور از فیلترینگ نرم افزار خریداری کنید حتما و فقط از سایت اصلی آن خریداری کنید
همچنین برای خرید وی پی ان و ساکس بسیار دقت کنید. نمی توان گفت که همه سایتهای ایرانی که فروشنده وی پی ان و ساکس می باشند نامطمئن هستند اما بسیاری از آنها نا امن هستند پس تا حد امکان از آنها خریداری نکنید. بهترین گزینه برای خرید وی پی ان و ساکس سایتهای خارجی معتبر هستند که یافتن آنها کار ساده ای است.

سایت اصلی نرم افزار kerio vpn client این می باشد: http://www.kerio.com


(هدف از این هشدارها فقط نشان دادن حقایق است و نه تعیین تکلیف. در نهایت هرکسی خودش تصمیم میگیرد که چه راهی را برای عبور از فیلترینگ انتخاب کند. این هشدارها به این معنا نیست که همه فروشندگان اطلاعات کاربر را در اختیار نهادهای امنیتی ایران می گذارند و به این معنا هم نیست که همه فروشندگان اطلاعات کاربر را رصد می کنند. اما ممکن است به دلایل مختلف اعم از دستگیری فروشنده و یا با خواست خود او اطلاعات کاربر به دست نهادهای امنیتی بیوفتد. توجه کنید که برنامه هایی که ترافیک کاربر را رمزگذاری می کنند فقط قابلیت رمزگذاری برای سایتهایی که SSL در آنها فعال است را دارند. اگر تصمیم دارید که از برنامه هایی استفاده کنید که توسط فروشندگان ایرانی ارائه می شود, از آنها فقط برای کارهای معمولی و بی خطر استفاده کنید. برای فعالیتهایی که می تواند از طرف نهادهای امنیتی برایتان مشکل ایجاد شود می توانید آنها را موقتا قطع و از برنامه های امن مانند سایفون, فریگیت, تور و هات اسپات شیلد استفاده کنید.)

No comments:

Post a Comment

Labels