هشدار در مورد وب پراکسیهای نا امن


آزاد نت: تاکنون چندین مطلب هشدار آمیز در مورد بعضی از روشهای عبور از فیلترینگ مانند کریو, بعضی آی پی پراکسی ها و برخی نرم افزارها منتشر کردیم اما در این پست میخواهیم در مورد وب پراکسی ها هم صحبتی بکنیم.
خیلی وقتها کاربران به دنبال ساده ترین روش برای عبور از فیلترینگ هستند اما توجه نمیکنند که همیشه ساده ترین راه بهترین و امن ترین راه نیست. اینگونه مطالب هشدار آمیز بیشتر خطاب به کاربرانی هست که فعالیت خاصی در اینترنت انجام میدهند که میتواند از طرف نهادهای امنیتی ایران برایشان مشکل ایجاد شود.
بعضی اوقات وب پراکسی هایی در بعضی از سایتها و وبلاگهای نامعتبر (نامعتبر از لحاظ فعالیت در زمینه مبارزه با فیلترینگ) منتشر می شود که با توانایی و سرعت بالایی که دارد کاربر را وسوسه کرده و با استفاده از آن تمام ترافیک اینترنتی خود را در اختیار ادمین ایرانی سرور اون وب پراکسی قرار میدهند.
به عنوان مثال یکی از وب پراکسی هایی که این روزها در اینترنت دست به دست میگردد سایت http://www.open-site.tk می باشد. البته از ظاهر خود این سایت مشخص می باشد که مربوط به یک ایرانی هست اما پشت این وبسایت نیز آن را تایید میکند. این سایت از دو DNS با مشخصات زیر استفاده میکند
NS3.YASHOST.IN
NS4.YASHOST.IN
که این سرورها متعلق به یک شرکت ایرانی در ایران می باشد. آدرس وبسایت این شرکت http://yasit.ir میباشد.


مشخصات مربوط به سایت http://www.open-site.tk 


مشخصات مربوط به سایت http://yashost.in


یکی از وبسایتهایی که میتوانید از آنجا وب پراکسی امن تهیه کنید سایت http://www.getproxies.net میباشد.


انجمن فیلترشکن در فیسبوک - پرسش و پاسخ در مورد راه های عبور از فیلترینگ
https://www.facebook.com/groups/proxy.mpf


No comments:

Post a Comment

Labels